Помощь - Поиск - Пользователи - Календарь
Полная версия этой страницы: Front Mission Series
Форум MEGATEN.RU > Companies Department > Square-Enix
Страницы: 1, 2
Deadalus
Прошу здесь оставлять сообщения для тех кто играл, или не играл в эту замечательную JRPG серию про футуристических роботов.
Vincent
Я играл в эту серию. Наблюдал первую часть, третью прошел всеми путями(наверное так как русская версия все же..), поршел четвертую.

Самая лучшая--3-я, так как графа хорошая для персой сони, 4-я более сложная, но вот сюжет там не дотягивает... Жду 5-ю часть и FM ONLINE на пк
Deadalus
Ты прошел четвертую ??? Ну герой. Я там застрял в миссии, где на тебя в городе немцы нападают. Героиня с мужиком стартуют в одной части города, а остальные в другом. А вот в первую зря не играл, мне она наравне с третьей. Причем сюжет пятой должен переплетаться с первой, т.к так же идет война на этом острове и начинаешь играть в форте Monus, а этот форт был главной целью героев первого Front Mission.
Vincent
А разве вторая не на острове Хаффмана тоже идет??
Deadalus
Во вторую я не играл, к сожалению sad.gif
Vincent
Вообще обидно что 4 немного опустила серию, Replayability совсем на нуле sad.gif
Хотя по сложности она самая крутая, не считая конечно 5, так как я еще не играл)
m|m
Вообще несколько напрягает, что до сих не было никаких вестей по поводу англоязычного релиза пятой части, с учётом того, что игра вышла аж пол-года назад.
Vincent
Няяя, вообще FM4 не был особо популярен в США...

PAL-версия FM4 существует? Не удивлюсь если нет....

Кстати FM Online у нас будут выпускать???? Или нет????
Deadalus
Pal версии FM 4 похоже нет. А вот про выход Online я думаю что скорее всего да, та же FF 11 Online довольно впечатлительно разошлась на PC.
Vincent
Нет я имел ввиду будут ли наши 1С и ко продавать лицензии или ее придется втридорога еще и с доставкой из UK заказыать... спрошу ТД..
Deadalus
Кстати, кто-нибудь во вторую часть играл ?
m|m
Да.



2 Serph: STFU

2 Baphomet

WTF?
$Mag
Отличная серия - очень лублу ее!
Прошел несколько раз 3 часть, адын раз 4 чсть. В 3 сюжет покруче будет, а в 4 боевка - супер! Система Линков - класс и т.д.

Не так давно раздобыл 1 и 2 части. к сожалению японские они только, но как нибудь займусь ими.
Deadalus
Цитата(Baphomet @ 29.6.2006, 7:25) *
Да.

И как ? И про что она там, если можно.
m|m
В общем, разворачивается действие в некоей занюханной стране третьего мира, где располагает свои вооружённые силы Океанский Альянс (OCU). На начало игры у Альянса имеются небольшие проблемы, ибо в стране случился военный переворот, и новая власть сильно хочет любыми методами его, Альянс, с земли своей выдворить. Главные герои - солдаты OCU, которые оказываются отрезанными от основных сил, ввиду чего им, стремясь выжить, приходится автономно шляться по враждебной территории, скрываясь у поддерживающих Альянс товаришей, отстреливаясь от народного ополчения и докапываясь попутно до правды за судьбоносным переворотом.

Геймплей продолжает тенденции первой части, т.е. на третью похоже не очень сильно. Отдельно хочется отметить убийственно затянутые сцены боёв - ванзеры перед атакой продолжительное время друг с дружкой кружат, демонстрируют лихие манёвры, и ввиду этого сражения длятся очень долго, хотя всё равно достаточно интересно. Графика - аляповатая, железо соньки тогда ещё, очевидно, только начали осваивать.

Перевода на англицкий нет и, походу, не ожидается. Проходил по находящемуся вот здесь гайду.
Red XIII
Обожаю FM. Это моя любимая тактическая серия.
Прошел третью и четвертую(2 раза). Особых различий в сложности я не заметил, как и в неймплее(правда в 4 играть приятнее).
Пятая часть на территории америки и европы не выйдут в ближайшее время, точно.
Deadalus
Во народ ! Я четвертую на один раз осилить не могу, а тут ее уже на два раза прошли cool.gif Ну что ж, хвалю!
Red XIII
Знали бы вы сколько нервов ушло на первое прохождение.
Это был ужас: безсонные ночи, успокоительные таблетки и нецензурной лексики...
А второй раз спокойно прошел.
$Mag
4 очень легкая, мне 3 посложнее была. главное - научится связкам! вот в них сила и в скиллаъ верных!
Aeon's Dream
Прошел абсолютно без связок четвертую часть.
$Mag
Цитата
Прошел абсолютно без связок четвертую часть.

smile.gif
опять в боевке не разобрался? smile.gif
m|m
Со связками отправлять вражин на тот свет куда веселее.
Aeon's Dream
Цитата
smile.gif
опять в боевке не разобрался?

Угу-((((
Но мне и лень было, да я и так тактикой всех, тактикой.
$Mag
зря связки ОЧЕНЬ сильная вещь, хотя и rather complicated...
Aeon's Dream
Да я не спорю, просто привычнее без них, как в старой доброй FM3.
SickSinner
на мой взгляд самая лучшая 3, хотя в ту что на ПС2 не играл
Deadalus
Да третья часть просто супер, не то что для меня эти 4 или 5
Aeon's Dream
По-моему 4 ничем не хуже.
То же что и в три но с офигенной графикой.
Deadalus
Поиграл сегодня в FM 5 и на удивление встретил одного персонажа из FM 3 - Эмир Крамски. Так вот хочу выяснить, действие FM 5 разворачивается до или после событий третьей части ? Еще я увидел сцену (те кто играл в FM 3 должны ее помнить), где M.I.D.A.S. вывозят из бункера. Это кстати случилось не в тот ли момент, когда наши герои прибывали на Аляске ?
$Mag
Цитата
Поиграл сегодня в FM 5

ремнем тебя надо smile.gif
в 5 он поиграл.

я уж и не знаю... может в японку придется играть...

Кстати, всем подписаться!
http://www.petitiononline.com/fm5sotw/petition.html
Deadalus
Как то странно, что она может не выйти на инглише. Играй в пятую, когда может и выйдет енг., перепройдешь ! smile.gif
m|m
На E3 игру не показали, а это говорит о многом. Не понятно, откуда взялась изначальная мартовская дата, которую указывали на многих сайтах, ибо официальные представители от всяческих по этому поводу предъяв отмазываются. Походу, придётся реально играть в японку, ибо SE продолжать выпускать серию на западе, судя по всему, не собирается. Ужасно обидно, но - факт.
$Mag
наверное займусь японкой... обидно канечно, видимо не котриуется серия((

к слову - 3 чсть сюжетом круче гораздо.
Deadalus
Да, в третьей части мне больше нравились их приключения. Дизаин персонажей тоже радовал, помню даже ученый-псих какой-то на красном роботе был. Пятая часть мне нравится из-за зрелищности боев. И интересна связь с третьей частью. Кстати, какой там кстати год был ?
Citizen Zero
моя любимая третья,хотя FM Alternative тоже понравилась...
в пятой части типа вроде должно происходить действие параллельно всем остальным четырем ФэМэ...
Citizen Zero
небольшой фачок к ФМА за моим авторством smile.gif
он на инглише))))

-Front Mission Alternative FAQ-

Important Details And Some Other Rubbish

by Citizen Zero


Ver. 0.53

________________________________________________________________________________
__

This document can not be used to violate human rights, kill living things, steal their possessions and resurrect Hitler.
You are free to use it as you wish as long as you follow this conditions.
If you reproduce it and leave my name here, you are good guy.
If you reproduce it and insert your name instead, you are bad guy.
If you want to use this document as a song`s lyrics, go ahead - i will be glad if you do this!
________________________________________________________________________________
__

Q: Why did you write FAQ for such old game, and not only old but Japanese version of the game which never was released in the USA with the gameplay also covered on gamefaqs.com by another authors?
A: Well, so these U.S (maybe European) authors got hold of the game and managed to play it, so it contains partial english translation officially (see question below) and it is real to get a copy of the game (maybe it`s even easy with Internet file exchange services and all this stuff). Authors of another faqs were missing some gameplay details hard to find on your own. And personally i think that the game is worth getting and playing, because it has some kind of inexplanable attractiveness, even with all its old-fashioned feats. And if you are Front Mission fan, it would be interesting for you to see Front Mission game NOT BEING TURN-BASED (and not being that antique 8- or 16-bit shooter game) and to learn more about Front Mission universe. And old... so what`s wrong in writing FAQs for Shadowrun, Phantasy Star 4 or this game? There are still maniacs like me playing all these games while we can play Lego Aliens vs.Ghost Rider, Tom Clancy`s Three-Colored Threat From All Directions or other great colorful modern games instead, so it`s all right with having FAQs like this around.

Q: I`ve managed to get the game... but it`s not translated! How am i supposed to play it, I can`t understand this kana thing!
A: No panic! Menus and all necessary to play ARE translated (by the way, menus` layout and navigation system are extremely good in this game). After the game start, wait until the cutscenes end. When you finally can navigate menus (at the end of briefing) select 4th option, 4th again , 2nd and again, 2nd. If you did this right (consecutive selection in four different menus) , menu language will be turned to U.S.English (it must have been USN English, huh?) Funny thing is that the disc i received from some not-so-just person was signed "Liniya Fronta: Alternativa (Frontline Alternative), Russian translation". When i looked on the other side of the disc case i saw screenshots from PC game "Earth 2150" and short description of the game which included sayings like: "...Liniya Fronta is a turn-based strategy". Pirates can be really incredible comedians at times, you see! wink.gif
Needless to say, the disc contained Japanese version of the game, not just a letter of my native language...

Q: And what about the storyline? I mean, what is it all about?
A: Hmm, i don`t understand kana, too... but wait, it`s a Front Mission! Let me guess... A group of young (maybe except one person) mercenaries/soldiers depart from their barracks to "perform international duty"(to say it short, they go to do what their government/employer tells them to do). Then they got themselves stuck in the middle of civil war. After destroying hundreds of tanks, helicopters, WAWs and mobile armors they discover the mysterious force standing behind the events. As they head to give this force a serious beating, it makes clear that these mysterious baddies possess entirely new type of super-weapon. Super-weapon is used as bad guys` last stake, as usual, and after the fierce battle of epic scale your party destroys it, thus returning piece and tranquility to the future world...until the next Front Mission game! Well... am i right? wink.gif
If I`ll find out storyline translation, i`ll post a message on the board.

Q: What`s with this movie game shows if you wait on the title screen? It contains images you can`t see when playing the game (like colorful display of weapons instead in-game crappy lines)!
A: I think it was originally a trailer to show it during PR events, and when the time came to release the game developers weren`t able to add every feature like this weapons thing, so they just left the game as it was and made no special movie to show on title screen/game start and used that trailer. However, this is just my imagination and the reality behind this may be more grim smile.gif

Q: What are these "WAWs"? I thought it must be Wanzers!
A: The year is 2034, and "Wanderung Panzers"("walking tanks", commonly said "Wanzers") - mechs supporting parts` change (legs from one model, arms from second, body from third) hadn`t become something usual and widespread yet! In this game you`ll command "Wanderung Wagen", or WAWs - seems that they also can`t be upgraded or remodeled. Funny thing about Front Mission world science is that we see fully operational beam weapon in this game, and in 2112, during Front Mission 3, beam weapons are still rare and difficult to see (don`t even mentioning getting one). In Front Mission Alternative, we see shoulder-mounted cannons, twin machine/gatling guns, handheld missile launchers...none of these made it to the fifth Front Mission."Mankind never learns" smile.gif
Another thing about the time FMA tooks place in: the game`s supposed to be really first on the Front Mission series` timeline because first Front Mission tells us about the first Huffman War which occurred in 2040, if i remembered that right.

Q: Isn`t there any way to complete "Oasis Adhim" mission successfully?
A: Yes it is.I did this about 4 times. Though the objective to protect friendly black WAWs is hard to complete, it ain`t impossible at all. First, you need to equip your WAWs properly - i recommend missiles to be given as a back weapon to every member of your platoons as missiles have good range and will hit your opponents with almost every shot, unlike other weapons. Those who`ll get the best missile launchers available must equip "R-shell" (extra ammo); it`s still a nice choice for ones with not-so-good launchers. Optionally, you can use FCS or ICE, i`ve equipped FCS on each platoon`s leader`s WAW. You may tamper with pilots` skills like, say, lower MOB to 10 and increase STP and DEF to 45-50 points (but i have suspicion that the skills don`t affect your squad`s performance much).
When the mission starts,order your platoons to move along the road. There will be two enemy platoons ahead with the intention to block your path; one platoon escaping towards the map`s corner (i never managed to destroy this one) and one platoon closing from the left (they must be thinking they`re good enough to flank us). Order platoon 1 to attack the latter when they`ll get closer: your platoon 1 must stay away from the slaughter which is soon to come. Platoons 2 and 3 must support platoon 1 with one salvo (ok maybe two) then head farther along the road. Here goes the promised slaughter! Platoons 2 and 3 must protect friendly WAWs from enemy fire, making themselves a "living (and desperately shooting) shield". I recommend setting one platoon into Diffusion-type attack mode, and the other to Local-Raid attack mode. Ignore the curses of your pilots escaping from destroyed WAWs...oh, and send in the 1st platoon at time it finishes off opposing platoon. If you`re lucky, this should be enough to beat this mission!
You will receive different WAWs and weapons after completing this mission. The best among them is railgun (note that it`s name wasn`t translated) of tremendous firepower,and it`s outranging any handheld weapon!
Hint: If you need to switch offensive/defensive posture for all platoons with one touch of the button, highlight Options and press Select!

Q: What`s better: Machine Guns/Gatling Guns or Handguns/Assault Rifles?
A: During the first half of the game, Machine Guns/Gatling Guns rule, as they do a lot of damage and opponents are poorly equipped to seriously damage your WAWs in close combat. But in the second half you`ll have to deal with guys carrying real dismemberment tools with them. So it would be wiser to reequip your team with assault rifles and shoot them from afar without being counterattacked. Note that during cityfight not all the building are concrete: both you and the opponents can easily shoot through them when using handheld weapons.

Q: Which weapon i must equip on WAW`s shoulder to prevail?
A: Almost every type of weapon is useful.
Missiles: My favorite type of weapon. extremely good at taking down helicopters. Almost every missile shot will hit its target (except maybe Zelman`s sidekicks at the end of the game). Bad is what missile launchers always have little ammo, so equip the extra ammo. There are two types of missiles, guess it determines their homing abilities.
Cannons: Second best weapons. They have the longest range and good firepower, can damage enemy WAWs in the back rows if you missed the closest target and the second target is in the "cannonball"`s way. Magazine ain`t huge, too - extra ammo still needed!
Grenade Launchers: Best weapon for anyone engaging into a cityfight. When missiles or rockets hit the buildings, not the enemies, grenades fall right on their heads. Rounds contain enough ammo to let you forget about recharging during the mission or equipping R-shell.
Rockets: Largest clip in the game. But the range ain`t long and rockets fly straight ahead, making it easy for mobile enemy to dodge them.
Note that hitting enemy with shoulder weapon`s shot in the back/when he`s jumping topples him to the ground, so attack enemies from two or three directions for better effect and beware of being encircled!

Q: What are these "bolt on" things for?
A: FCS: Seem to be devices that increase accuracy of weapons with corresponding range (short, middle, long - i suppose this stands for 0 to 2, 2 to 3, and 3, 4 and more. You will undoubtely find the range in the weapon`s stats). One hint: when Maaul will offer you all-range FCS, try to buy as many of them as you need - it`s only one intermission in the game where you can buy them.
ICE: These allow pilot to shoot incoming enemy missiles with his handheld weapon. Can be useful on missions with many missileers.
OwlEye: Night vision device. Ain`t very useful - there are not so many night missions in the game, but it enhances the Cockpit view (Square button).
NINJA: Smoke dischargers (to deal with the missiles?). Have limited number of uses (see version number) but aren`t supposed to disappear at mission`s end even if you used them all up. I have equipped them several times, but cannot say if they really can help.
R-shell: Extra ammo - adds [version number] of ammo to your back weapon. Really useful thing.
Hi-Packs: Jetpacks enhancing movement of your WAW at cost of its back weapon. Well, the penalty of not carrying the back weapon drops this thing`s efficiency to 0, though you can play with them on early stages of the game. In the latter parts you can just ignore the fact of their presence in Maaul`s list.
AMIS/BirdEater/DragonSwat: Additional chaingun. They were too expensive for me to use, but maybe they will help you... or not... who knows?

Q: Which setup is preferable for TCK?
A: TCKs, powerful hovertanks you will command at certain missions are super effective when equipped with cannons - that`s right, two main cannons and one big back cannon.Your enemies will be destroyed even before they get close enough to counterattack.

Q: I`ve started the game for a second time, and some missions i`ve been through on previous game are not available! What`s wrong with this, any special requirements needed?
A: There`s an odd thing... If you finish the missions really fast, you may miss about half of the game! You must stay on certain missions for 15-20 minutes to access more missions. I can`t give you all-out list of which missions that should be, but i believe these are Gemena and Mt Atakor, maybe Escravos and Azoua. The game`s short route ends in Targit mission, and it appears to be about 24th mission of the game. If you complete additional missions, final battle will be in Timgad(30-32 mission).You can check Nathan Stout`s walkthrough for the complete list of missions. Well, i recommend you to stay long enough on all easy missions, but... there`s a trick.
If you beat the mission within 21-29 minutes (except of course Tourba Plant first try and Oasis Adhim) you gain no money for the mission. But on the other hand, the more your pilots stay on the mission, the more experience they get! In my opinion, both the money and the pilots` skill never affect your squad`s performance much in this game, so don`t sacrifice one for another: you will need money to buy at least Reserve Shells and experience to... hmm, just to be sure you have these 10000 point mighty pilots!

Q: I didn`t finish off all the enemies and the mission [mission name] ended. Will this affect something later in the game?
A: Well, if you`re talking about East Lekki mission, there is one enemy platoon which will try to escape if you hit the enemies hard and fast. If you finish them all, after the mission you will get Dang weapon and one WAW, if you miss that platoon you will receive no loot. Maybe there are similar situations in certain missions (Mt.Tahat, i think), but i can`t tell you for sure, because i just tried to kill as many enemies as possible during every mission smile.gif
On certain missions, such as Titaf, there is kind of "boss" enemy unit and mission ends when you destroy this unit. You can use it to beat mission faster if you wish, but remember that amount of money you get for completing missions depends on number of destroyed enemies.
And there is one enemy platoon on Oasis Adhim mission which seems to be just a distraction, i believe. After the mission`s start, it starts moving to map`s corner and i don`t know if you can catch it and what will you get if you destroy it (even if you manage to, at the time you destroy them mission should be failed - unless you will defend friendly WAWs with just two platoons and send one to exterminate this enemy unit, which sounds damn hard. Maybe i will try to do this, but only if i feel like it). Personally i suggest this platoon is there just to confuse the player.
Finally, if you play Azoua mission with three regular WAW platoons, mission ends when you destroy giant hovertank. But if you play Azoua and command TCKs (happens if you played Mt.Tahat before it) this hovertank will flee when you seriously damage it and the mission will be completed as well.

Q: I failed the mission, but the game gives me a chance to replay it (and even removes time limit as i play Tourba Plant mission)! Will i be given penalties if i replay missions?
A: I tried to make a "clean" playthrough (loading if i failed the mission) , but as i heard, you can replay mission around three times and then it`s game over, so you can`t overexploit this. I think it`s because of the "useless WAWs" - after certain missions you will receive WAWs of the type you currently use (the "Change WAW" option appears but upon selecting it you will be changing BULL SHOT to BULL SHOT, for example). I suggest that these WAWs became used as your WAWs remain on the battlefield in their debris form, giving you the chance to revenge (and when you run out of these - game over). But it`s just my theory, i have no facts proving this. What i know for sure is if you hope to gain more skill for the pilots by replaying same mission again and again, you can abandon this hope as points reset to pre-mission value every time you choose to replay it.



If you will have another question, feel free to send it to tverdohlebov@bk.ru - i`ll try my best to answer it and add new question to the faq!

Have a nice play!!!

If you are still reading this,
I wish to thank following people:
All who endured my not-so-good English and my not-so-funny jokes;
People who post this text and leave my name in it;
Folks who still play the old games;
Polina for the PC;
And whatever rules my life for giving me the time to write faqs!
BoreS
Это всё конечно хорошо, но хотелось бы на русском smile.gif И тогда такой вопрос, ты с яп переводишь на анг или как? Почему он у тебя на анг?
Deadalus
Кстати кто-нить рубал в ремейк FM на Nintendo DS? Есди да, то расскажите, как впечатления -)
BoreS
я начал, но на моём компе тормозит зараза. Так что дальше не стал sad.gif
Citizen Zero
Цитата(BoreS @ 10.2.2008, 12:33) *
Это всё конечно хорошо, но хотелось бы на русском smile.gif И тогда такой вопрос, ты с яп переводишь на анг или как? Почему он у тебя на анг?


глоболизацъя wink.gif

там по ходу как явствует из фака, все менюхи можно переключить в инглиш
Citizen Zero
маньяки-энтузиасты переводят пятую часть на английский!
пока у них вроде дела идут неплохо.

сайт ТУТ
Yuri
А можно некую компиляцию в двух словах? В каком состоянии перевод и его техническая реализация. И, конечно, метод замены и приблизительные сроки. Ты сайт, судя по всему, читал. Мне лень. Я долго ждал FM5 и благополучно перегорел.
BoreS
Ну вкратце, меню переведены, названия частей и оружия вроде все. Помоему даже тренировка переведена. Не помню точно. Кстати со вставкой текста им помогали два наших, сейчас не знаю продолжают или нет. Один из них зарегистрирован на нашем форуме, это Wiz smile.gif а второй человек создал тему на Shedevr.org.ru Начальный патч выложен на торрентс.ру и там даже кто-то на русский пытается переводить. Также тема есть на romhacking.net Сейчас они вроде внутриигровой текст переводят, но патч пока не обновляли.
Yuri
Спасибо happy.gif
Не сильно обнадеживает, но уже что-то.
BoreS
фаны Фронт Мишна выпустили очередной патч
Вся информация ЗДЕСЬ!
Citizen Zero
Прошёл Front Mission:Gun Hazard для СНЕС. Очень и очень позитивная игра, как и ФМА, это ни разу не пошаговая стратегия... Gun Hazard пошёл ещё дальше ФМА - это двухмерный экшен!!! Но - один из лучших в своём жанре, пожалуй, наравне с Castlevania Symphony Of The Night. Все фишки фронтмишшеновские вроде экипировки Ванцера, наращивания экспы и глобальной карты сохранены. Главные противники на сей раз - масоны будущего, запускающие гражданские войны и поддерживающие террористов во всех концах света. Позитивная и долго-играбельная гама, рекомендую всем!
Deadalus
Ага, я её даже два раза пытался пройти. Первый раз на японском играл и не смог пройти одно место (там чтобы пройти нужно было не то что-то эккипировать, не то ли бомбу заложить), а потом уже прошел англ. версию (фан перевод). Игра классная, OST так же очень порадовал.
Yuri
Наконец-то прошёл первый FM. Играбильно до сих пор. Правда степень кретинизма в диалогах и сюжете превзошла даже третью часть, диалоги которой напоминали пошлый, бородатый и совершенно не смешной анекдот.
Зато геймплей очень даже ничего. Система ещё не обкатанная и сырая, но всё равно радует безбожно, как и во всех остальных эпизодах. Буду пробовать пятую часть, как время появится.
Citizen Zero
можно не комментировать пост выше?

ещё немного к теме ненависти: ператы уже продают ФМ5 с стянутым патчем. НЕНАВИСТЬ!!!
Yuri
Цитата
Самая лучшая--3-я, так как графа хорошая для персой сони, 4-я более сложная, но вот сюжет там не дотягивает...

Не, я этого никак не понимаю. В четвёрке мы наблюдали военно-политические разборки, которые выглядели достаточно солидно. В трёшке - наитупейший штампованный сюжет с убогими диалогами, индийскими соплями и пугачами на уровне детского сада. На это без слёз смотреть было невозможно.
Я, что, единственный, кто так считает?

Цитата
Ты прошел четвертую ??? Ну герой. Я там застрял в миссии, где на тебя в городе немцы нападают. Героиня с мужиком стартуют в одной части города, а остальные в другом.

Я её уже дважды осилил. Честно говоря, при грамотном каче - не вижу вообще ничего сложного в игре. Единственно - может тупо случится нефарт и придётся начинать миссию заново. Но в этом есть определённый шарм даже, на фоне всех последних trpg, где проиграть, по-моему, вообще нереально.

Цитата
Причем сюжет пятой должен переплетаться с первой, т.к так же идет война на этом острове и начинаешь играть в форте Monus, а этот форт был главной целью героев первого Front Mission.

Отлично. Я как раз только закончил первую. Очередность 4-3-1-5 имеет свои плюсы ^_^

Цитата
Вообще обидно что 4 немного опустила серию, Replayability совсем на нуле

Чуть выше нуля. Как и во всех остальных. Не вижу проблемы. Единственный серьёзный недостаток FM4 - убогие локации.
Для просмотра полной версии этой страницы, пожалуйста, пройдите по ссылке.
Форум IP.Board © 2001-2024 IPS, Inc.